Technická podpora
Důrazně doporučujeme nejprve prostudovat naše doporučení a teprve poté, co vyčerpáte všechny možnosti, kontaktujte naši podporu.
Pokud bude výjezd technika vyhodnocen jako nepřiměřený z důvodů, které se dají snadno vyřešit doporučenými kroky, může být výjezd technika zpoplatněn.
Jestliže zjistíte, že jste udělali maximum a je problém jasně prokazatelně neopravitelný, není nutné volat ve 3 ráno o víkendu s tím, že je to rozbité a co máte dělat. Pokud víte, že nejsme poblíž vaší akce, jistě chápete, že vám problém stejně nevyřešíme. Problému se budeme věnovat následující den. Do e-mailu sepište hlášení o problému. Spojíme se s vámi a najdeme rychlé řešení, nebo přivezeme novou techniku.
1. Zábleskové světlo >
Při focení zábleskové světlo nevydá záblesk
Možná příčina:
Řešení: Zkontrolujte, zda je světlo zapnuté.
Řešení: Zkontrolujte, zda je správně zvolený kanál a přepněte na správný mód. Návod, jak má být světlo nastavené, najdete v manuálu ovládání světla. Instrukce se liší podle modelu zábleskové jednotky. Tato nastavení musíte dobře znát, protože technická podpora nemusí mít přehled o vašem aktuálním nastavení elektroniky, pokud si jej sami přenastavíte. Většinou je to S1. Pokud si nebudete vědět rady, kontaktujte zákaznickou podporu a pokusíme se problém společně vyřešit.
- Zlomený kabel propojení se synchrokostkou a zábleskovou jednotkou
Řešení: Kontaktujte technickou podporu. Pokusíme se v co nejkratším čase doručit náhradní kabel.
- Špatně zasunutý konektor do zábleskové jednotky nebo do synchrokostky
Řešení: Pečlivě zkontrolujte, zda jsou konektory zastrčené až nadoraz ve zdířce. Zkontrolujte, zda není konektor zoxidovaný, a pokud ano, lze jej očistit. Ideálně použijte sprej Kontaktolem, který odstraní oxidaci a zlepší vodivost kontaktů.
- Synchrokostka není správně zasunutá v sáňkách držáku fotoaparátu
Řešení: Zkontrolujte, zda je kostka doražená až na konec. Může se stát, že při manipulaci nebo transportu se kostka uvolní díky napětí kabelu vedoucího do konektoru. Také zkontrolujte, zda není zasunutá obráceně.
Řešení: Nejdříve se zamyslete nad příčinou. Zkontrolujte přívodní kabely, zda nejsou poškozené, zkontrolujte výbojku a pilotní LED žárovku. Pokud je vše v pořádku, můžete vyměnit pojistku. Na předním panelu zábleskové jednotky najdete dvířka s označením pojistek. Uvnitř jsou dvě pojistky – jedna použitá a druhá náhradní. Vyndejte použitou pojistku, podívejte se proti světlu a pokud je drátek přerušený, vyměňte ji.
Řešení: Kontaktujte technickou podporu. Pokusíme se v co nejkratším čase doručit náhradní světlo.
- Nefunkční zábleskové světlo
Řešení: Kontaktujte technickou podporu. Pokusíme se v co nejkratším čase doručit náhradní světlo.
- Zlomený přívodní elektrický kabel
Řešení: Kontaktujte technickou podporu. Pokusíme se v co nejkratším čase doručit náhradní kabel.
Uživatelský manuál ke stažení zde.
2. Pilotní LED žárovka >
LED žárovka nesvítí
Možná příčina:
Řešení: Stiskněte tlačítko žárovky dvakrát, aby se na displeji objevila procentuální hodnota intenzity výkonu. Ideálně nastavte 100 %. Pokud je tam nápis "PROP", stiskněte tlačítko žárovky znovu. Pokud je hodnota nižší než 100 %, otočte knoflíkem "volume" doprava a nastavte hodnotu na 100 %.
- Záblesková jednotka má bezpečnostní časovou pojistku a po 3 hodinách se sama vypne
Řešení: Stiskněte tlačítko žárovky dvakrát, aby se na displeji objevila procentuální hodnota intenzity výkonu, ideálně 100 %. Pokud je tam nápis "PROP", stiskněte tlačítko ještě jednou a pokud je hodnota nižší než 100 %, otočte knoflíkem doprava na 100 %.
Řešení: Pokud máte náhradní halogenovou žárovku se standardním závitem E27, můžete ji dočasně použít jako náhradu. Pokud je v místnosti dost světla, můžete zvýšit ISO hodnotu živého náhledu na maximum a obejít se bez kvalitního živého náhledu, což na výsledné fotografii nemá vliv. Kontaktujte technickou podporu a pokusíme se v co nejkratším čase doručit náhradní žárovku.
LED žárovka vydává hluk
Možná příčina:
- Ventilátor chlazení má poruchu
Řešení: Vypněte žárovku a nahlaste problém technické podpoře. Dodáme vám novou žárovku.
3. Fotoaparát >
Na zákaznické obrazovce je tlačítko start neaktivní
Možná příčina:
- Zkontrolujte, zda je fotoaparát zapnutý
Řešení: Ujistěte se, že je mechanická páčka fotoaparátu v poloze ON.
- USB kabel není připojený k fotoaparátu
Řešení: Zkontrolujte, zda je USB kabel připojený. Pokud není, zapojte ho.
- Kabel je připojený, ale problém přetrvává
Řešení: Zkuste kabel odpojit a znovu připojit.
- Vypnutí a zapnutí fotoaparátu
Řešení: Vypněte a znovu zapněte fotoaparát mechanickou páčkou ON/OFF. Poté stiskněte spoušť fotoaparátu, abyste slyšeli cvaknutí zrcátka a spouště.
- Odpojte a znovu připojte USB kabel
Řešení: Odpojte USB kabel, zmáčkněte spoušť fotoaparátu, aby bylo slyšet cvaknutí zrcátka a spouště. Poté USB kabel znovu připojte.
- Zkontrolujte, zda je fotoaparát správně přiřazen v programu Photobone Studio
Řešení: Ověřte, zda je v programu Photobone Studio přiřazen správný fotoaparát.
- Fotoaparát je zapnutý, ale stále nevykazuje aktivitu
Řešení: Pokud je fotoaparát zapnutý (páčka je v poloze ON) a stále nevykazuje známky aktivity, zkontrolujte připojení kabelu a virtuální baterii. Ujistěte se, že je virtuální baterie správně zasunutá a že není přerušený přívodní kabel napájení.
- Vyzkoušení náhradní baterie
Řešení: Pokud máte náhradní pravou baterii, zkuste ji zasunout do fotoaparátu a zjistěte, zda je zrcadlovka funkční.
- Pokud žádná z těchto rad nepomůže
Řešení: Pokud nepomůže ani jedna z uvedených rad, kontaktujte technickou podporu. Pokusíme se problém co nejrychleji vyřešit výjezdem technika.
Fotoaparát pořizuje neostré fotografie
Možná příčina:
- Zkontrolujte čistotu čočky objektivu
Řešení: Ujistěte se, že je čočka objektivu čistá. Nečistoty mohou způsobit rozmazané snímky.
- Zkontrolujte režim ostření fotoaparátu
Řešení: Ujistěte se, že je fotoaparát nastaven na automatické ostření. Pokud není, přepněte na režim automatického ostření.
- Zkontrolujte mechanické tlačítko na objektivu
Řešení: Podívejte se, zda je tlačítko na objektivu přepnuté do režimu „M“ (Manuál) nebo „Automat“. Pozor! Režim manuálního ostření můžete nastavit nejen mechanicky na objektivu, ale i v nastavení menu fotoaparátu nebo přímo v programu Photobone Studio. Zkontrolujte všechny tyto možnosti.
- Pokud zůstáváte v režimu automatického ostření (doporučeno)
Řešení: Ujistěte se, že focený objekt je v zorném poli fotoaparátu a také v oblasti množiny ostřících bodů. Pokud fotoaparát nedokáže správně zaostřit, může to skončit chybovým hlášením na obrazovce.
- Řešení manuálním ostřením a vyšší hloubkou ostrosti
Řešení: Pokud problém přetrvává, zkuste nastavit vyšší hloubku ostrosti a přepnout fotoaparát na manuální ostření. Než přepnete na manuál, nejprve vyfotografujte snímek, kde zaostříte objekt někde napůl mezi plátnem a kioskem. Poté přepněte na manuál, nastavte clonu na hodnotu 8 nebo vyšší a upravte hodnotu ISO, případně zvýšte výkon blesku (často obojí).
- Nastavení zelené barvy (klíčování)
Řešení: Pokud jste výrazně změnili světelné podmínky, může být potřeba znovu nastavit zelenou barvu pomocí pipety v nastavení klíčování.
- Fotografie je stále rozostřená
Řešení: Pokud všechno funguje, ale fotky jsou stále rozostřené, zkuste v programu Photobone Studio nastavit softwarové doostření v nastavení klíčování.
- Problém s nízkým rozlišením fotografií
Řešení: Pokud softwarové doostření nepomůže, může být problém v příliš nízkém rozlišení výstupních fotografií. Zjistíte to snadno tak, že si fotografii zobrazíte v surovém nevyklíčovaném stavu buď přímo na fotoaparátu, nebo v prohlížeči ve Windows. Pokud je surová fotka ostrá a Photobone Studio je nastavené na softwarové doostření, může nízké rozlišení způsobovat problém.
- Upozornění: Fotografie na webové galerii mohou být v nižším rozlišení kvůli rychlejšímu načítání. Pokud chcete vyšší kvalitu, můžete hodnotu rozlišení zvýšit, ale dbejte na datovou náročnost a rychlost načítání. Fotografie v plné kvalitě odesíláte klientovi po akci, takže není nutné zatěžovat server velkými náhledy.
- Odpojte a znovu připojte objektiv
Řešení: Pokud všechny předchozí kroky selžou, zkuste odpojit objektiv od těla fotoaparátu a znovu jej připojit. Je možné, že došlo ke špatnému kontaktu mezi tělem fotoaparátu a objektivem.
- Kontaktujte technickou podporu
Řešení: Pokud ani po všech těchto krocích problém nevyřešíte, kontaktujte zákaznickou podporu. Problém vyřešíme výměnou techniky.
Uživatelský manuál ke stažení zde.
4. LED Ring nebliká >
LED ring nesvítí vůbec
Řešení: Kontaktujte technickou podporu. Tento problém neopravíte na místě. Naštěstí to nemá vliv na provoz, takže můžete v klidu pokračovat.
LED ring svítí červeně – není připojený
Řešení: Otevřete v programu Photobone Studio administraci, přejděte na horní kartu „Nastavení“ (ozubené kolo) a v levém sloupci obrazovky vyhledejte sekci „Zařízení“. Najděte blok s názvem Photobone Ring. Pokud vidíte červený křížek s nápisem „Nepřipojeno“, klikněte na tlačítko „Připojit Photobone zařízení“. Ikona by se měla změnit na zelenou fajfku s nápisem „Připojeno“.
Zařízení nereaguje
Řešení: Zkuste vypnout celou fotobudku, počkejte 10 sekund a znovu ji zapněte.
Problém přetrvává
Řešení: Můžete zkusit odpojit bílý USB kabel, který vede přímo do krabičky LED ringu uvnitř fotobudky, a poté jej znovu připojit. Znovu zkuste zařízení připojit dle výše uvedeného návodu.
Pokud žádná varianta nepomůže
Řešení: Kontaktujte technickou podporu, tento problém neopravíte. Naštěstí to nemá vliv na provoz, a proto můžete pokračovat v práci.
5. Nesvítí Daylight >
Daylight nesvítí vůbec
Řešení: Otevřete v programu Photobone Studio administraci, přejděte na horní kartu „Nastavení“ (ozubené kolo) a v levém sloupci obrazovky vyhledejte sekci „Zařízení“. Najděte blok s názvem Photobone Daylight. Pokud vidíte červený křížek s nápisem „Nepřipojeno“, klikněte na tlačítko „Připojit Photobone zařízení“. Ikona by se měla změnit na zelenou fajfku s nápisem „Připojeno“.
Nastavení jasu během živého náhledu
Řešení: Zkontrolujte nastavení „Jas“. Posuvník by měl být nastaven úplně doprava na maximální hodnotu (999).
Zařízení stále nesvítí
Řešení: Zkuste vypnout celou fotobudku, počkejte 10 sekund a znovu ji zapněte.
Problém přetrvává i po restartu
Řešení: Kontaktujte technickou podporu. Tento problém neopravíte na místě, ale nemá vliv na provoz, takže můžete v klidu pokračovat.
6. Neotevírá se hotovostní pokladna >
Není zapojený LAN propojovací kabel
Řešení: Ověřte, že máte správně zapojený LAN propojovací kabel mezi pokladnou a korpusem, a zkontrolujte, zda jsou konektory plně zasunuté.
Pokladna je zamčená klíčem
Řešení: Zkontrolujte, zda není pokladna uzamčená klíčem.
Mechanický zámek cvakne, ale pokladna se neotevře
Řešení: Pokud slyšíte mechanické cvaknutí zámku, ale pokladna se neotevře, odpojte ji od kabelu. Ze spodní části pokladny najdete nouzové mechanické tlačítko, kterým můžete zámek odblokovat a zásuvku pokladny otevřít. Celý šuplík lze vytáhnout a zkontrolovat, zda v mechanice neuvízla nějaká mince nebo jiný předmět.
Pokladna je mechanicky funkční, ale není připojená k programu
Řešení: Otevřete v programu Photobone Studio administraci, přejděte na horní kartu „Nastavení“ (ozubené kolo) a v levém sloupci obrazovky vyhledejte sekci „Zařízení“. Najděte blok s názvem „Pokladna“. Pokud tam vidíte červený křížek s nápisem „Nepřipojeno“, klikněte na tlačítko „Připojit Photobone zařízení“. Ikona by se měla změnit na zelenou fajfku s nápisem „Připojeno“. Poté klikněte na tlačítko „Otevřít pokladnu“.
Pokladna se neotevře ani po připojení k programu
Řešení: Zkontrolujte, zda máte v nastavení povolenu volbu „Otevírat pokladnu během sezení“ a zda je zvolen správný port „COM“. Pokud si nejste jisti, který port zvolit, zkuste různé porty a po každé změně klikněte na tlačítko „Otevřít pokladnu“. Takto rychle zjistíte, který port je funkční.
Zadní tajná páčka pod pokladnou zadrhává
Řešení: Ověřte, zda tajná zadní páčka pod pokladnou nezadrhává o dno.
Pokladna se stále neotevírá
Řešení: Pokud nepomůže žádná varianta, kontaktujte technickou podporu. Naštěstí to nemá vliv na provoz a můžete pokračovat tím, že otevřete pokladnu klíčem.
7. Tiskárna >
Tiskárna netiskne
Možná příčina:
Řešení: Ujistěte se, že tiskárna je zapnutá a kontrolka na předním panelu svítí. Na tiskárně DNP DP-DS620 indikují stav tiskárny LED kontrolky. Zelená kontrolka označuje, že je tiskárna připravená k tisku. Pokud kontrolky nesvítí, zkontrolujte napájecí kabel a ujistěte se, že je správně připojen a tiskárna je uzemněná.
- USB kabel není správně připojen
Řešení: Zkontrolujte, že je USB kabel pevně připojen k tiskárně i počítači. Doporučuje se používat stíněný USB kabel kompatibilní s USB 2.0. Pokud je potřeba, odpojte a znovu připojte USB kabel.
- Tisková fronta je přeplněná nebo obsahuje chyby
Řešení: Otevřete Photobone Studio a přejděte do sekce Nastavení (ikona ozubeného kola). Zkontrolujte stav tiskové fronty a případně ji vymažte.
- Tiskárna je nastavená v režimu offline
Řešení: Zkontrolujte dialogové okno tiskové fronty a ověřte, že tiskárna není v režimu offline. Pokud ano, přepněte ji zpět do online režimu.
- Tiskárna není nastavena jako výchozí
Řešení: Ověřte ve Správci zařízení Windows, že je tiskárna nastavena jako výchozí. To zajistí, že tiskové úlohy budou odesílány na správnou tiskárnu.
Řešení: Ujistěte se, že formát papíru odpovídá nastavení v ovladači tiskárny a v programu Photobone Studio. Nesprávně zvolený formát může způsobit problémy při tisku.
- Chyba s papírem nebo fólií
Řešení: Zkontrolujte, zda je papír správně vložen a páska (fólie) není poškozená. Pokud svítí kontrolka PAPER nebo RIBBON, otevřete tiskárnu, vyjměte papír a pásku a znovu je správně založte podle návodu. Při správném založení tiskárna vydá pípnutí.
Tiskárna stále netiskne
Řešení: Restartujte tiskárnu i počítač. Vypněte tiskárnu, počkejte 10 sekund a znovu ji zapněte. Stejně tak restartujte počítač a Photobone Studio.
Papír se v tiskárně zasekává
Možná příčina: V prostoru výstupu papíru je překážka.
Řešení: Zkontrolujte výstup papíru a vyčistěte zásobník na odpadní papír, kde mohou být zbytky odstřiženého papíru. Překážky mohou způsobit zasekávání papíru.
- Papír v tiskárně se neustále zasekává a muchlá
Řešení: Zbytky papíru blokují výstup. Zkontrolujte prostor výstupu papíru a vyprázdněte zásobník na odpadní papír. Zbytky odstřiženého papíru mohou bránit správnému vytištění dalších listů.
- Papír se zasekává kvůli zásahu během tisku
Řešení: Ujistěte se, že zákazníci nezasahují do výstupu papíru během tisku. Držení ruky u výstupu papíru může způsobit jeho zaseknutí.
- Papír se zasekl a přetrhla se tisková fólie
Řešení: Opatrně vyjměte šuplík s fólií. Pokud se fólie přetrhla, navlhčete okraj a natočte ho zpět na válec. Otočte válec několikrát, aby se fólie pevně uchytila, a zkontrolujte, zda v tiskárně nezůstaly žádné zbytky. Poté vložte nový papír a pásku a restartujte tiskárnu.
- Papír se zasekává kvůli zásahu zákazníka
Řešení: Požádejte zákazníky, aby nezasahovali do prostoru výstupu papíru, například držením ruky pod výstupním otvorem, dokud papír plně nevyjede. Tím se zabrání jeho pomačkání a zaseknutí v tiskárně.
Přetrhla se tisková fólie
Možná příčina: Nesprávná manipulace s fólií.
Řešení: Opatrně vyjměte šuplík s přetrženou fólií. Navlhčete okraj fólie, aby lépe přilnula, a natočte ho zpět na válec. Otočte válec několikrát, aby fólie pevně držela. Zkontrolujte, zda v tiskárně nezůstaly žádné zbytky fólie, které by mohly ovlivnit kvalitu tisku.
Zbytky fólie ovlivňují kvalitu tisku
Řešení: Pokud zůstanou v tiskárně zbytky pásky, mohou ovlivnit kvalitu výtisků. Zbytky opatrně odstraňte a poté znovu vložte nový papír a pásku. Tiskárna provede počáteční sekvenci pro papír a fólii, během které zpracuje několik prázdných listů, aby zajistila čistý tisk.
Tiskárna se zastavila a papír je oříznutý jen částečně
Možná příčina: Chyba řezačky papíru.
Řešení: Vypněte a znovu zapněte tiskárnu. Po restartu by se měl zachycený papír uvolnit a řezačka se vrátí do původní polohy. Vyjměte částečně oříznutý papír a zkontrolujte, zda je papír správně vložen.
Řešení: Pokud během tisku dojde k výpadku proudu, vypněte a znovu zapněte tiskárnu. Tiskárna automaticky rozdělí částečně potištěný papír na malé části, aby bylo možné jej snadno vyjmout. Poté tiskárnu znovu zapněte a ověřte, zda se všechny chybové listy vysunuly.
Další možné chyby tiskárny a jejich řešení
Tiskárna hlásí chybu „Došel papír“
Možná příčina: Tiskárna nemá vložený papír nebo je papír nesprávně vložený.
Řešení: Otevřete tiskárnu a zkontrolujte, zda je role papíru správně vložená. V případě potřeby vložte novou roli papíru tak, aby správně dosedla a nevyčnívala z držáku. Při zavírání tiskárny zkontrolujte, zda tiskárna vydá pípnutí, což signalizuje, že je papír správně připravený.
Tiskárna hlásí chybu „Došla fólie“
Možná příčina: Fólie (páska) je spotřebovaná nebo nesprávně vložená.
Řešení: Vyjměte kazetu s fólií a zkontrolujte, zda je páska kompletně spotřebovaná. Pokud ano, vložte novou pásku podle pokynů v příručce. Ujistěte se, že je páska správně natažená a že nejsou na válci žádné volné části, které by mohly ovlivnit tisk.
Tiskárna hlásí „Otevřená dvířka“
Možná příčina: Dvířka tiskárny nejsou správně zavřená.
Řešení: Zkontrolujte, zda jsou všechny dvířka tiskárny pevně zavřená. Pokud jsou dvířka otevřená, tiskárna nebude schopna pokračovat v tisku. Po zavření dvířek zkontrolujte kontrolky, aby se ujistili, že je tiskárna připravená k provozu.
Chyba při připojení USB kabelu
Možná příčina: USB kabel není správně připojen nebo je poškozen.
Řešení: Ujistěte se, že je USB kabel pevně připojen jak k tiskárně, tak k počítači. Pokud problém přetrvává, zkuste kabel odpojit a znovu připojit. Doporučuje se používat stíněný USB kabel kompatibilní s USB 2.0. Pokud problém přetrvává, vyzkoušejte jiný USB kabel.
Tiskárna se přehřívá
Možná příčina: Nadměrné zatížení tiskárny nebo špatné větrání.
Řešení: Pokud tiskárna hlásí přehřátí (indikace „Head cool down“), nechte ji chvíli odpočívat, aby mohla tisková hlava vychladnout. Zajistěte, aby větrací otvory tiskárny nebyly blokovány, a tiskárnu umístěte na dobře větrané místo. Chyba se odstraní automaticky po vychladnutí tiskové hlavy.
Tiskárna hlásí „Chyba papíru“
Možná příčina: Papír není správně založen nebo je nesprávný formát papíru.
Řešení: Zkontrolujte, zda je papír správně vložen podle pokynů v příručce (str. 14). Ujistěte se, že používáte správný formát papíru, který odpovídá nastavení tiskárny. Pokud je papír zmačkaný nebo nesprávně oříznutý, vložte novou roli papíru.
Systémová chyba tiskárny
Možná příčina: Interní problém tiskárny.
Řešení: Pokud tiskárna hlásí systémovou chybu, vypněte ji a znovu zapněte. Pokud problém přetrvává, kontaktujte technickou podporu, aby provedli podrobnou diagnostiku a případné opravy.
Uživatelský manuál ke stažení zde.
8. Program nereaguje na dotek obrazovky jako by zamrznul >
Program nereaguje na dotek a zdá se, že zamrzl
Možná příčina:
- Pod hlavním oknem programu se zobrazilo dialogové okno
Řešení: Jestliže po dotyku obrazovky zazní zvukový signál (pokud máte audiosystém), znamená to, že pod oknem aplikace je skryté dialogové okno vyžadující vaši akci.
- Zkontrolujte druhou obrazovku
Řešení: Pokud máte dvě obrazovky, podívejte se na druhou, zda na ní není skryté dialogové okno, které čeká na potvrzení.
Řešení: Přejeďte prstem od spodního okraje obrazovky směrem nahoru a odhalte spodní lištu. Na liště najdete ikonu spuštěné aplikace Photobone Studio. Klikněte na ni a otevře se nabídka oken. Většinou se zobrazí dvě okna, pokud máte dvě obrazovky. Třetí okno může být okno s prezentací a dalším oknem může být právě skryté dialogové okno. Klikněte na něj a hlášku zavřete.
Řešení: Pokud program skutečně zamrzl, ukončete ho kliknutím na přeškrtnutou ikonu na spodní liště Windows. Program se okamžitě ukončí a můžete ho znovu spustit.
9. Obrazovky >
Obrazovka přestala reagovat na dotyk
Možná příčina:
- Dotykové body na obrazovce nereagují správně
Řešení: Když se dotknete prstem obrazovky a vidíte kulatý bod indikující dotyk, ale program nereaguje, problém je pravděpodobně v programu, nikoli v obrazovce. Ukončete program přes přeškrtnutou ikonu na spodní liště Windows a poté ho znovu spusťte.
Obrazovka na dotyk nereaguje vůbec
Možná příčina:
Řešení: Pokud máte druhou obrazovku, zjistěte, zda na ní dotyk funguje. Pokud funguje, přejděte do programu Photobone Studio, do administrace, a klikněte na kartu „Nastavení“ (ozubené kolo). Na levé straně obrazovky najdete sekci „Obrazovky“. V horní části najdete sekci „Utility“, kde vyberete třetí možnost s názvem „Nastavení dotykových obrazovek monitorů ve Windows“.
Proces kalibrace dotykové obrazovky
Řešení: Po zobrazení bílé obrazovky s výzvou „Dotkni se obrazovky a stiskni Enter“ budete potřebovat klávesnici, kterou naleznete uvnitř kiosku. Pokud není klávesnice nabitá, připojte ji k nabíječce (součást kiosku) a počkejte asi 5 minut, než se aktivuje. Poté stiskněte Enter a přesuňte se ke druhému monitoru, kde proces zopakujte. Po dokončení by měl dotyk fungovat na obou monitorech.
- Windows nenabídne bílou obrazovku pro kalibraci
Řešení: Pokud se bílá obrazovka nezobrazí, může být problém s připojením USB kabelu k dotykové ploše monitoru. Zkuste vypnout celý kiosek, počkejte 10 sekund a znovu jej zapněte. USB port se při startu systému mohl špatně připojit a problém se tím vyřeší.
- Odpojení a znovu připojení USB portu
Řešení: Pokud problém přetrvává, otevřete dno kiosku pod tiskárnou a zkontrolujte USB HUB se sedmi výstupy, který se nachází na pravé straně stěny korpusu. Na pár sekund odpojte správný USB port a poté jej znovu připojte. Pokud při připojení Windows vydá zvuk připojení zařízení, znamená to, že port je v pořádku. Zkuste znovu spustit kalibraci dotykové obrazovky. Pokud nemáte audiosystém v kiosku, Windows vám zobrazí krátkou zprávu o připojení zařízení na pravé dolní liště monitoru.
Obrazovka je vypnutá a nic se na ní nezobrazuje (zčernala)
Možná příčina:
- Obrazovka zčernala během provozu
Řešení: Zkuste restartovat kiosek a sledujte, zda se na monitoru při startu zobrazí něco jako informace o startu systému nebo BIOS.
- Obrazovka zčernala bez jakéhokoliv zásahu
Řešení: Zkontrolujte, zda je monitor zapnutý. Na vnitřní straně dveří je ovladač monitoru. Led dioda by měla svítit zeleně. Pokud svítí oranžově, znamená to, že monitor je vypnutý. Stiskněte první černé tlačítko vedle LED diody, aby se monitor zapnul.
- Monitor je zapnutý, ale stále nic nezobrazuje
Řešení: Problém může být se signálem přenášeným přes HDMI kabel. Ověřte v nastavení Windows, kolik monitorů systém detekuje. Pokud Windows eviduje dva monitory, ale jeden nic nezobrazuje, kontaktujte zákaznickou podporu. Pravděpodobně bude nutné vyměnit AD board monitoru, což je řídící elektronika monitoru. Tato oprava je snadná, ale je potřeba ji provést s odborným zásahem servisního technika.
- Systém Windows detekuje pouze jeden monitor
Řešení: Může se jednat o vadný HDMI kabel. Zkontrolujte, zda je HDMI kabel správně zasunutý do PC jednotky.
Monitor po startu systému běží v režimu nízkého rozlišení
Možná příčina:
- Systém nenačetl monitor včas
Řešení: Je možné, že obrazovka se registrovala do systému později, než se systém sám načetl, což způsobilo, že monitor najel v nouzovém režimu. Kiosek vypněte a znovu zapněte.
- Synchronizace startu kiosku s UPS jednotkou
Řešení: Pokud máte zapojenou UPS jednotku, je potřeba synchronizovat start kiosku společně se startem UPS jednotky. Pokud se UPS zapne později než kiosek, monitor se nemusí načíst včas.
Řešení: Pokud UPS není k dispozici, ručně zapněte monitor pomocí ovladače, který se nachází na spodní straně korpusu kiosku.
10. Monitor problikává a dochází k výpadkům periferií (fotoaparát, LED ring, atd.) >
Monitor problikává a dochází k výpadkům periferií (fotoaparát, LED ring, atd.)
Možná příčina:
Řešení: Zkontrolujte, zda máte připojenou UPS jednotku. Pokud ano, může být baterie poškozená nebo již stará a nemá dostatečný výkon. Odpojte UPS jednotku a sledujte, zda problém zmizí. Pokud ano, je problém v UPS jednotce. Kontaktujte technickou podporu a zajistíme její výměnu.
- Problém s PC jednotkou nebo USB Hubem
Řešení: Pokud výpadky periferií přetrvávají i bez UPS, může být problém v PC jednotce. Pokud dochází pouze k výpadkům periferií (např. dotykové obrazovky, fotoaparátu nebo LED ringu), pravděpodobně je problém v USB Hubu nebo jeho napájení. Ověřte to tak, že periferie připojíte přímo do PC jednotky. Pokud problém přetrvává, může se jednat o problém se stabilitou napájení. Kontaktujte technickou podporu, vyměníme napájecí zdroj a problém by měl být rychle vyřešen.